SSブログ

Not Ready to Make Nice 和訳 Dixie Chicks [Dixie Chicks]







おはようございます。
梅雨の中の週末ですがまあ悪くない天気でございます(笑)

今日は、またやったことないバンドを
訳してみようと思います!
コンセプトとしてカントリーソングをやっているんで
まあ結構ぶれてはいるのですが...
Anyway, Today I'm gonna introduce this song called



"Not Ready to Make Nice" sung by Dixie Chicks





Forgive, sounds good
Forget, I’m not sure I could
They say time heals everything
But I’m still waiting

許すこと、なんか良さそうな響きね
忘れること、できるか確信はないわ
みんな時間が全てを癒してくれるなんて言うけど
私は未だに待っているの


I’m through with doubt
There’s nothing left for me to figure out
I’ve paid a price
And I’ll keep paying

疑いながらも困難をくぐり抜けてきて
解決のための糸口はどこにもなく
代償だけ払い続けて
今でも払い続けている


I’m not ready to make nice
I’m not ready to back down
I’m still mad as hell and
I don’t have time to go round and round and round
It’s too late to make it right
I probably wouldn’t if I could
‘Cause I’m mad as hell
Can’t bring myself to do what it is you think I should

親切にふるまうことなんてできないわ
手を引くことだってできない
地獄のように未だに気が狂っていて
満足している時間なんてないの
確実なものにするには遅すぎて
できることだったとしてもやらないと思う
だって地獄にいるように気が狂っているから
私がすべきだってあなたが思ったとしても
私は自分をその気にさせることはできないのよ


I know you said
Can’t you just get over it
It turned my whole world around
And I kind of like it

あなたが言ったこと覚えてるわ
それすら克服することあなたにはできないでしょ?なんて言ったわよね
自分の世界全てを回して、私もそんな感じなの


I made my bed and I sleep like a baby
With no regrets and I don’t mind sayin’
It’s a sad sad story when a mother will teach her
Daughter that she ought to hate a perfect stranger
And how in the world can the words that I said
Send somebody so over the edge
That they’d write me a letter
Sayin’ that I better shut up and sing
Or my life will be over

自分でベッドを整えて赤ちゃんのように眠るの
なんの後悔もなく、心の呼び声に耳も傾けず
全く知らない人は嫌うべきなんてお母さんが娘に教えるのってとっても悲しいお話よね
私が言った言葉がこの世界で
誰かを崖っぷちから突き飛ばすことになりえたとしたら
彼らは私に手紙を書くと思うわ
その手紙にはこう書いてあるの
無駄口は謹んでただ歌ってなって
それか私の人生を終わりにするか


I’m not ready to make nice
I’m not ready to back down
I’m still mad as hell and
I don’t have time to go round and round and round
It’s too late to make it right
I probably wouldn’t if I could
‘Cause I’m mad as hell
Can’t bring myself to do what it is you think I should

親切にふるまうことなんてできないわ
手を引くことだってできない
地獄のように未だに気が狂っていて
満足している時間なんてないの
確実なものにするには遅すぎて
できることだったとしてもやらないと思う
だって地獄にいるように気が狂っているから
私がすべきだってあなたが思ったとしても
私は自分をその気にさせることはできないのよ


I’m not ready to make nice
I’m not ready to back down
I’m still mad as hell and
I don’t have time to go round and round and round
It’s too late to make it right
I probably wouldn’t if I could
‘Cause I’m mad as hell
Can’t bring myself to do what it is you think I should

親切にふるまうことなんてできないわ
手を引くことだってできない
地獄のように未だに気が狂っていて
満足している時間なんてないの
確実なものにするには遅すぎて
できることだったとしてもやらないと思う
だって地獄にいるように気が狂っているから
私がすべきだってあなたが思ったとしても
私は自分をその気にさせることはできないのよ


What it is you think I should
私がすべきとあなたが思っているものであっても


Forgive, sounds good
Forget, I’m not sure I could
They say time heals everything
But I’m still waiting

許すこと、なんか良さそうな響きね
忘れること、できるか確信はないわ
みんな時間が全てを癒してくれるなんて言うけど
私は未だに待っているの



何かわからないけれど心に訴えかけてくる
力強さを持った曲ですよね
でもPV怖い(ーー;)
この方々の曲は詩的要素っぽさがあるので
訳すのが難しいですね(´・_・`)
でも頑張ってやっていきます!






んではいい日曜日をお過ごし下さい♪






nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

Pitch Perfect 感想Powerful Stuff 和訳 Ra.. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。