SSブログ

What Means the Most 和訳 Colbie Caillat [Colbie Caillat]


おはようございます!
珍しく2日連続投稿(^_^;)
今日はColbie Caillatの”All of You"からの1曲







”What Means the Most"




The other day when someone asked me
"Are you living your dream? "
I didn't know what to say
I honestly had to think
I try to be so many places at the same time
Every day a million things cluttering up my mind
Another feather falling off my wings
I climb so high it gets hard to breathe
Forget to remember what I really need

ある日誰かが聞いてきたの
あなたは夢の世界に住んでるんじゃない?って
なんで言い返したら良いかわならなくて
正直考えなくちゃいけなかったの
同時にいろんなとこにいようとして
毎日たくさんのことが心の中でぐちゃぐちゃになってて
また、私の翼から羽が抜け落ちてゆく
高くまで登ってきたけど、そのせいで息ができなくなって
本当に必要なものを忘れてしまった


What means the most to me
Is waking up next to you
Feel the morning breeze
You're my favorite thing and I love
Coming home to your arms
When you kiss me hello
It's these simple things
That mean the most to me
That mean the most to me, yeah

私に一番大事なものは
あなたの隣で朝目覚めて
爽やかな朝のそよ風を感じることなの
あなたは私の大事な人で、愛する人なの
あなたにおかえりのキスをしてもらってあなたの腕の中の私の居場所に帰るわ
とっても単純なことだけど
それが私にとっての一番大切なことなの
それが私にとっての一番大切なことなのよ


Every time I have to leave
I feel like I am leaving a part of me
You're the only place I wanna be
Well nothing else matters I just lose focus
When you're not around you're still the only one I notice
I can't help the way I feel
It doesn't matter if I win or lose

旅立たないといけない時はいっつも
私の一部をどこかに置いてきてしまう気がするの
あなたのいる場所が私がいたい唯一の場所
目的を失ってしまうこと以外は問題じゃないの
あなたが周りにいなくても、私はあなたを見つけようとしてしまう
こんな風に感じてしまうのはどうしようもないの
勝とうが負けようがそんなことは重要じゃないの


'Cause what means the most to me
Is waking up next to you
When you're holding me
And have a little time to play
In your arms, race your heart, laugh 'til it gets dark
It's these simple things that mean the most to me

だって私にとっての一番大切なことは
あなたの隣で目覚めることで
あなたの腕に抱かれている時、
暇つぶしにじゃれあってて
あなたの腕の中で、あなたの鼓動と競争して、暗くなるまで笑いあって


No more days far away where I miss you
No more nights trying to fall asleep without you
From now on I'm always gonna be there
I won't miss another day that we won't share
I'll be there

あなたを遠くに感じる日々はもう終わりよ
あなたがいなくて眠れない日々も終わりよ
たった今から私はそこにいるから
あなたとの時間を分かち合う日々をむやみに望んだりしないから
私はそこにいるから


'Cause you mean the most to me
Oh, you mean the most to me
Now that I'm here with you
I will stay by your side
I won't leave you this time
Oh no

だって私にとってあなたの存在がすべてなの
そう、あなたが私にとっての一番大切なこと
いま、私はあなたといる
あなたのそばにいつもよりそうし
今度はあなたを手放したりしない


The next time that someone asks me
"Are you living your dream? "
I guess I'll know what to say
I won't even have to think

次誰かが私に
夢の中で生きてるんじゃないの?
なんて聞かれたら
たぶん、なんて言うかわかるわ
なんて言うべきか考えなくてもね




自分にとって1番大切なもの。
やっぱり愛する人の存在でしょうか?
まあ、恋人は私はいないんですけどね(^_^;)
大切なものってちょいちょい見失いがちなんだけど
本当に大切なものは、とっても簡単で単純な事なんだろうね。
なんかうまくいかないって人、
身近にある大切なものを見直してみては!
↑何様やねん笑








んでは( ´ ▽ ` )ノ






nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。